onsdag 20 juli 2016

VAD ÄR GREJEN MED POKIMON

Jag gick ut på lunchen idag. Det var toppenväder, så jag satte mig en stund i parken för att njuta av värmen när jag handlat. ☺
Och plötsligt dök det upp ett par, ett väldigt märkligt par ... med mobiltelefonerna i högsta hugg. Jag skulle tippa att de var i min egen ålder, det var iallafall inga ungdomar.
Och vad tror ni de diskuterade? Jo, om de skulle gå rakt fram eller svänga till höger för att lättast hitta pokimon. hahaha

Det lustiga är att vi precis innan lunchen suttit och snackat om just hur stort detta spel blivit ... och att det faktiskt till och med tagit över en del personers identitet.

Jag förstår inte grejen. Jag fattar ju att det är ett spel och vad det går ut på ... ännu bättre nu när jag fått det visat för mig. Men ändå ... hur har det lyckats slå klorna i så många? Och inte bara till en målgrupp. Trycket verkar finnas hos ALLA från 5-6 ända upp till pensionsålder och uppåt.

Der ser jätteroligt ut när jag sitter på bänken och studerar folk. Telefonerna flyger än hit, än dit ... medan folket har näsorna intryckta mot displayen. hahaha

... och så här såg det ut igår när sonen jagade de små rackarna, medan vi satt och väntade på Pernilla hihi ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar