tisdag 12 juli 2016

DAGEN BLEV INTE SOM JAG TÄNKT

Och så var det dags igen.
Satt vid köksbordet i lugn och ro i morse. Hade fixat till mig och hade någon
halvtimme kvar innan jag skulle ge mig iväg till jobbet, när jag plötsligt hör
mysko ljud från Beatrice rum. Utan att säga för mycket ... hon fullkomligt
tömde magen.
Och med hennes historik när hon blir dålig var det ju bara en tidsfråga innan
febern skulle komma och hon blev yr.

Nej, det fanns inte en chans att jag vågade lämna henne helt ensam. Så jag
tänkte att jag kunde lämna upp henne till mamma medan jag stack till
jobbet och donade lite och kanske kunde ta datorn med mig hem och
fortsätta jobba.
Ja, det vill säga ända tills vi stod i hissen, och mer kom från magen ... och
hon till slut bara svimmade av.
Jag har varit med om det massor med gånger men varje gång får jag PANIK.
Jag kastade mig över mobilen, fick tag i mammas man som fick komma
och hjälpa mig få hem henne till de istället. Och SEN fick jag åka till jobbet
och hämta datorn.
PUH ... säger jag bara.

Det vart ingen bra dag. Vad som händer i morgon har jag ingen aning om. Dock
vet jag ju att jag måste prioritera när det gäller sjukdomar. Det är trots allt
inget man kan göra något åt, och så länge hon mår så här vågar jag
inte ge mig av någonstans.
Jag har lyckats få hem henne från mamma ... mycket mer än det är det inte.
Så vi får väl se hur länge hon blir sängliggande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar