måndag 9 juni 2014

WORLD TRADE CENTER

Eftersom jag inte mått så lysande nu under ett par dagar, så har jag inte haft orken att ta fram nytt material till filmtipsen. MEN ... det är ju Måndag och självklart har jag något i alla fall. Fick helt enkelt ta något gammalt från min egen hylla och köra på istället. :)

Det finns nog ingen som missade när World Trade Center i New York kraschade när två flygplan körde rakt in i tvillingtornen 11 September 2001.
Av alla ställen som attackerades just 11 September blev nog World Trade Center mest uppmärksammat i media på grund av den högsta dödssiffran.

Jag känner att någon introduktion av filmen nog inte är nödvändig. För alla vet väl redan att det var ett terrorattentat riktat mot civila och militära byggnader i USA? Filmen speglar alltså två av dessa byggnader och vi får se kaoset från start, räddningsförsöken, hjälparbetarna. Dessa polismän och brandmän som frivilligt vågade sina liv i detta kaos vill jag nog påstå är riktiga hjältar.

Har ni missat filmen? Ta och sen den vetja. Filmen är riktigt välgjord och man lider såååå med familjerna på utsidan ... som inte kan göra något annat än att följa spektaklet på TV. Ja, jag ryser fortfarande när jag tänker på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar