söndag 15 juni 2014

GÅRDAGEN

Med risk för att låta väldigt tjatig .... men guuuuu så trevligt jag hade det igår. Det är ju precis det här jag pratat om när jag tjatat om att jag kan tänka mig att arbeta som ledsagare ... det var precis det jag gjorde igår även om det i sig kanske kallas för personlig assistent.
Ja, alla vet ju hur jag känner för det här med att laga mat, här hemma är det allt som oftast barnen som fixar det. Men igår var det en annan känsla över det hela.
Det kändes som ett umgänge mellan två väninnor, där det lagades mat, diskades och togs en promenad. Riktigt härligt.
Det var inte så att vi gillade samma saker rakt igenom. Men ändå tillräckligt mycket för att lägga diskussioner till umgänget. Och när det gäller drömmar, framtidsplaner, funderingar så var vi nog mer lika än många andra. Japp, det var en mysig dag och jag kan absolut tänka mig att vikariera där fler gånger när hennes ordinarie får förhinder. :) 

Nu tänker jag njuta av mitt morgonkaffe och solen utanför mitt fönster. Om några få timmar ger jag och Beatrice oss iväg till stallet för sista gången den här terminen. Och om jag inte är helt felunderrättad kommer Teddy och Pernilla att göra oss sällskap idag. Vi får väl se vad som händer och sker.

Jag hoppas i alla fall att ni får en strålande förmiddag. Ta nu vara på dagen och glöm inte att vara rädda om er där ute.

GODMORGON PÅ ER



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar