söndag 22 juni 2014

SÖNDAGSMIDDAG

Idag hade vi verkligen lyxmiddag här hemma. Beatrice slog på stort och gjorde något vi inte har ätit på riktigt, riktigt länge ... "Pannkaksrullar". Så gott det var......
Förr var det en återkommande rätt hemma hos oss när vi hade bjudningar. Men efter hand åren gick och bjudningarna blev mer och mer sällan så försvann det lite. Så de senaste åren har det bara blivit av några få gånger. Jag brukar tycka det tar alldeles för lång tid att stå och hålla på med till vardags. Men Beatrice hon kan hon. hehe
Och nu när man är mätt och belåten så är det väl egentligen bara disken som återstår. Men jag var ju tvungen att ta en kopp kaffe efter maten och låta magen få vila sig lite efter detta goda intag.

Jag hoppas ni har haft en härlig Söndag och är uppvilade inför en ny och produktiv vecka. Jag har i alla fall inte gjort så väldigt mycket mer än vilat. Det blev ju som bekant lite datajobb i förmiddags ... men där satte det stopp. :) 

Nu säger jag godnatt till alla söta. Ha en fortsatt skön kväll och en riktigt god natts sömn.
Sweet dreams



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar