måndag 16 juni 2014

FEL YRKE

Har suttit framför datorn sedan 5 och bara försökt vakna till liv medan jag funderat på varför jag ger mig iväg halv 7 varje morgon och städar. :( 
Jag känner mig både upprymd och lite smått nedstämd idag faktiskt. Upprymd för att jag är frisk igen och kan jobba ... komma ut bland folk, men samtidigt lite nedstämd för valet av yrke just nu. Nu kommer snart lederna att börja värka igen, varken ben eller rygg klarar av detta i längden. Jag känner mig inte speciellt engagerad men har samtidigt inget val. Och det är inget jag är van vid, jag är inte van att åka till arbetet och vara oengagerad. Under alla år jag arbetat har jag med glädje åkt till jobbet varje dag, jag har verkligen älskat det jag sysslat med. Men inte nu tyvärr ......

Nu blir det en slurk morgonkaffe så jag kan få tillbaka en del av positiviteten. Ger mig iväg om någon halvtimme eller så. Det blir väl bra när jag väl är på plats. Alla är så gulliga när jag väl är där ute och städar och visst ger det en del av energin till mig, så jag får väl den här dagen också att passera.

Jag hoppas ni får en härlig dag i alla fall och gläds med era sysselsättningar. Ha en riktigt bra dag mina vänner, och var rädda om er.

GODMORGON


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar