måndag 30 juni 2014

ESPRESSO HOUSE

Musten gick ur mig när jag kom hem efter ett par timmar i Teddys och Pernillas sällskap. Jag har alltid trevligt i sällskap av mina barn och deras respektive, men det är precis lika skönt att sen komma hem och få omge sig av sitt eget lilla krypin och tystnaden.
Och när jag sen låg i sängen och funderade på ditten och datten så tänkte jag slänga upp ett filmtips, fick ju inte tiden att räcka till förra måndagen. Men då stormade Beatrice och lilla charmtrollet in i rummet. Så då blev det plötsligt liv, rörelse och myspys i sängen istället. Jag tänker som så att efter morgondagen händer ju inte detta var och varannan dag. Så jag passar på nu ... ända in i det sista ... och busar med lilla godingen. hahaha

Och tiden med yngsta sonen och flickvännen spenderades på Espresso house. Vad var det jag sa, "nästa gång" jag hade vägarna förbi skulle det bli en STOR frapino. Och som jag njöt, i alla fall tills jag knäckte skeden som jag åt kladdkaka med. Snopet läge ... skaftet bara bröts mitt av och en bit kladdkaka med grädde flög genom luften och landade på golvet en bit ifrån. Tur i oturen att ingen gick förbi precis då och fick grädde på sig. Grädden hamnade istället i mitt hår. 
Det HADE ju kunnat bli en rolig bild av det hela ... om inte Pernilla, Teddy eller Beatrice hade fått skrattanfall. Så klart ... de vek sig dubbelt av garv, och ingen hade en tanke på att fotografera. Viiiiilken tur jag hade där. hahaha

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar