lördag 21 juni 2014

WHAT ABOUT LOVE

En dagens tanke om kärlek.
Satt och funderade på vad ordet kärlek egentligen betyder. Visst finns det många typer av "kärlek", det behöver ju inte nödvändigtvis vara riktat mot ens partner. Det finns så mycket mer. Men om man får frågan hur man visar sin kärlek till någon så är det faktiskt svårt att definiera. Eller nej, alla kanske inte tycker det är svårt ... kan ju bara tala för mig själv.
Alla de här fina och helt oegoistiska handlingar man ibland kan göra ... ja, jag gör de många gånger utan att ens tänka på det ... visar mer uppskattning och kärlek än vad själva ordet innebär.

Om jag har en tröja som jag tycker är riktigt ful men jag vet att min partner (om jag nu hade haft någon hehe) älskar tröjan. Ja, men då är det ju självklart att sätta på mig den om vi skall iväg på något speciellt event. Om jag älskar att shoppa kläder men bästa vännen föredrar att sätta sig på ett café med en kopp kaffe ... för mig skulle det vara självklart att sätta mig på caféet. För mig är det kärlek, att göra någon glad genom små, små handlingar.
Likaså att alltid finnas där ... oavsett vad. Skall man alltid ställa upp när folk man verkligen bryr sig om vill ha en axel att gråta ut mot, en hand att hålla i eller bara lite sällskap för stunden? En hel del skulle säkert säga att man måste lära sig att säga nej. Men jag ... jag skulle aldrig någonsin säga nej till de som betyder något ... oavsett vilken tid på dygnet det än gäller. 

Jag har inte jättemånga som betyder riktigt såååå mycket. Mina nära och kära givetvis och några få till. Men de jag har runt mig är så betydelsefulla att jag skulle kunna gå genom eld för.
För vad är lite brännskador för dessa betydelsefulla och minnesvärda minuter där man kunnat göra någon man älskar glad?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar