fredag 27 juni 2014

GÅRDAGENS BEGRAVNING

Godmorgon på er.

Jag kan ärligt säga, från djupet av mitt hjärta, att jag nog aldrig har varit så glad någon gång att gårdagen är över.
Begravningar är så klart aldrig kul. Men just denna hade jag mer än gärna hoppat över ... om jag nu bara skulle tänkt på mig själv. Nu kunde jag inte det, det var avsked som skulle göras och människor att stötta. Det allra jobbigaste var nog inte själva begravningen utan att se de människor man älskar gå igenom och vara så ledsna, det tog på mina krafter ... gick ända in i hjärtat.
Begravningen var annars jättefin. Alla blomarrangemang och musik var välplanerad och riktigt bra gjord. Pia och hennes bror hade gjort ett strålande jobb. Och deras samhörighet och närhet till varandra var så fint att se.
Själv hade jag tur som hade Teddy och Pernilla med mig in i kyrkan. De var ett bra stöd och när jag kände att det nästan blev för mycket fanns Teddy där med sin hand i min och tröstade. Det hjälpte jättemycket.

Trots den tråkiga dagen är jag ändå glad att det är i just den här familjen jag känner mig så hemma i. Jag älskar Pias hela familj och det var ju trots allt de som omgav mig på begravningen. Det är jag riktigt glad för.


2 kommentarer:

  1. Det var underbart att ha dig där <3

    SvaraRadera
  2. Tack gulliga du. Det känns jättebra att vara en del av er. :)

    SvaraRadera