måndag 6 november 2023

Sover bort dagen

Sitter vid datorn och skriver och plötsligt vaknar jag till ... då har jag slocknat någon minut. Jag är så trött att jag knappt orkar hålla mig vaken ett par timmar.

De flesta vet ju redan att jag har sömnapné och måste använda en maskin på natten för att få en god natts sömn. Om jag inte använder den varje natt blir sömnen lidande och jag är då så trött på dagen att jag inte orkar med mer än ett par timmar i stöten.
Till saken hör ju nu att jag åkte på luftrörskatarr. Den är mycket bättre nu, fick en hostmedicin som verkligen har hjälpt. Men under den här tiden har jag inte kunnat använda min CPAP maskin. Jag försökte i början innan jag fick min hostmedicin. Men jag hostade så mycket att jag fick panik när jag hade masken framför näsa och mun. Jag slet av den i rena paniken och fortsatte sova resten av natten utan masken. Och ja, det blev ju lite följder på det. Jag blev så trött. Så nu har jag ägnat dagarna åt till att sova flera gånger om dagen. 😏

Jag har inte vågat använda masken än. Jag har ju fortfarande lite hosta kvar. Och den känslan som uppkommer när man får panik i masken är banne mig inte rolig. Så jag tänkte vara iskall och vänta tills jag är helt återställd. Men jag får väl räkna med att vara allmänt trött nu några dagar till då. 😉



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar