onsdag 1 november 2023

Hostade som en galning

Jag har haft en fruktansvärd hosta de senaste tre veckorna. Har hostat konstant och mått riktigt illa. Så nu kändes det verkligen som att jag behövde kolla upp det. Jo men det är ju alltid lite läskigt att gå till doktorn. Tänk om de skulle hitta något riktigt allvarligt? Det är sådana tankar man har när man skall iväg. Ja, jag har det i alla fall.😉

Så när jag satt där och väntade på att bli inkallad så gick mina tankar till värsta scenariet. Kunde det vara lunginflammation? Kanske var det lungcancer. Eller något annat som kunde vara dödligt haha. Snacka om att jag fantiserade ihop det värsta.

Det var tur att de kunde ta prover som gjorde att jag fick svar medan jag satt där och väntade. För hade jag behövt gå hem och vänta på svar, hade jag väl dött flera gånger om innan svaret hade kommit.😁

Nej, det var inte så farligt som jag inbillat mig. Det visade sig att jag har luftrörskatarr, och fick utskrivet hostmedicin. Så nu hoppas jag att hostan snart försvinner. Det är inte den absolut godaste medicinen. Men om den bara hjälper, så får den smaka hur illa som helst.😀 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar