tisdag 7 november 2023

Taxifärd som heter duga

En lustig sak hände mig idag. Nja okej, just då tyckte jag inte det var speciellt kul. Men nu när jag tänker tillbaka så kan jag inte låta bli att le.😀

Jag var i stan på ett ärende i morse. Och när jag skulle hem så hade jag beställt taxi. Eftersom jag åker färdtjänst, så är det ofta samåkning som gäller.

I efterhand förstod jag att det var mig han tänkte lämna av först. När han körde på motorvägen, körde han förbi avfarten där jag bor. Och efter en stund säger han bara "Oj, jag missade avfarten. Är det okej om jag lämnar av den andra resenären först?" Jag hade ju ingen aning om var han skulle köra, och tänkte väl mest att det inte spelade så stor roll vem han lämnade av först.
Men när han körde och körde och körde, till och med utanför stan, började jag ångra att jag inte sa något tidigare. För den andra resenären skulle ju till en helt annan stad.
Jag tror att jag satt i taxin i 40 - 45 minuter något innan jag kom hem.

Jag är verkligen glad att jag slipper betala per mil här haha. Så det var bara för mig att luta mig tillbaka och njuta av åkturen. Det är ju i alla fall tur att jag inte hade någon tid att passa.😉





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar