torsdag 12 juni 2014

SKOLAVSLUTNING

Idag är det skolavslutning för min tjej här hemma. Hur skall nu det gå då? Hon älskar det faktum att det nu är sommarlov, men jag kan nästan sätta en slant på att hon efter bara en vecka börjar bli rastlös och längta tillbaka till skolan.
Sin vana trogen var det första hon sa idag "vi möts väl efter skolan och äter glass". Ja, den traditionen är det väl inte många som vill bryta? hahaha
Jag mår ju faktiskt lite bättre idag och jag vill inte göra henne besviken. Så jag skall försöka vila så mycket jag bara kan innan hon kommer hem från skolan, det är klart att hon skall få sin avslutningsglass ... som vi kört med ända sedan Dennis gick ut första klass. :) :)

Tiden bara rusar. Tycker inte alls att det är längesen lilla loppan började ettan ... och nu har hon bara ETT år kvar av gymnasiet innan hon skall ut i arbetslivet. Helt fantastiskt. hehe


5 kommentarer:

  1. Förlåt Beatrice att jag inte kunde vara med och äta glass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amen Pia då.. tänk nu om Beatrice blir ledsen ? ;)

      Jag då? Jag vill också ha glass :(

      Radera
  2. Pia; Hon har full förståelse för det. Vi tar en avslutningsglass sen i efterskott. :)
    Och Teddy, väntar tills du slutar. Klart du också skall ha glass. :)

    SvaraRadera

    SvaraRadera
  3. Nopp han får ingen glass.Han ska spara till en röd slips så det så!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, jag kollade faktiskt med honom. Det visar sig att han redan har en liggandes där hemma. :)

      Radera