söndag 17 januari 2016

HON VAR EN DANSBANDSDROTTNING

Fick en hemsk nyhet när jag pratade med sonen i telefonen idag, då
han berättade att dansbandssångerskan Carina Jaarnek avlidit i en
hjärnblödning.
Jag blev så himla skakis och rent ut sagt illamående.
Du milde tid ... tjejen var inte mer än 53 år gammal, ett år YNGRE
än mig.

Ibland kommer det över mig små, små detaljer som får mig att tänka
extra mycket på Affe. Vid sådana ögonblick brukar jag bli ganska så
nedstämd.
Ja, detta är ett sådant ögonblick. Carina Jaarnek var en av Affes
favoriter. Han lyssnade ofta på henne och älskade hennes låtar.
Och när jag fick nyheten idag bara såg jag Affe framför mig ... sjungande
och dansandes hennes musik. Helt otroligt så starkt det var.

Mina tankar går givetvis till familjen i denna svåra stund.

... R I P ... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar