lördag 30 januari 2016

12 BARN

Satt och kollade in ett TV-program om familjer med väldigt
många barn. Idag handlade det om två familjer som hade vardera
11 barn. Och dessutom ... en av familjerna väntade tillökning. Kan
ni tänka er ... 12 BARN.
Det är ju så ... man älskar sina barn. Jag gör, och det finns inget
jag inte skulle kunna göra för de. Men 12???
Mamman som väntade tillökning såg så himla nöjd, glad ... och
fräsch ut. Och jag var riktigt imponerad av hennes sätt att hantera
problem, alla barnen, deras läxor och allt annat som behövde
göras. Imponerad ja ... dock tror jag inte att jag själv skulle orka
med 12 barn. Det är ju som att ta hand om en hel dagisavdelning
helt ensam. hahaha

Det är tur att det finns den typen av folk också. För i just den här
familjen ... ja, man såg att både mamma och pappa älskade sin
familj fullt ut och verkligen såg fler barn i sammanhanget ... och
att det är inget mindre än ett mirakel varje gång. :) :) :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar