torsdag 21 januari 2016

INGEN FÖRSÄLJNING TACK

Jag är så otroligt trött på alla försäljare som ringer mobilen i tid
och otid.
Jag vet, det är deras jobb. Och jag förstår ju givetvis att de inte
har så mycket att välja på. De skall sälja, de måste förtjäna sin
lön.
Men nej, jag är inte ett dugg road av det själv. Speciellt inte när
man inte förstår ordet "nej", som man ibland måste säga både
tre och fyra gånger.
Jag är inte heller den person som gladeligen bara klickar
personen i örat. Så jag brukar för det mesta säga nej tills de själv
ger upp. Dock är det inte alla som ger upp, en del fortsätter att
truga.
Och härom dagen blev jag en aning irriterad när jag satt på jobbet
och en försäljare ringde. Jag var inte intresserad då säger
försäljaren "okej, jag förstår. Men du kanske har en sekund så
jag får förklara". "Nej, jag har inte ens en halv sekund ... jag
jobbar". Och sen bara tryckte jag av mobilen ... helt
frustrerad.

Då plockade min chef resolut fram ett telefonnummer och bad
mig nixa mobilen. Ja, det är nog det bästa jag gjort på länge.
Tror ju inte att det hjälper helt och hållet. Men än så länge har
inga försäljare hört av sig. Och min telefon brukar annars
ringa mer eller mindre dagligen.

Så länge det fungerar är jag nöjd. :) :) :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar