måndag 18 januari 2016

BECK "GUNVALD"

Ja, jag är ju lite av ett Beck fan. Jag kan se filmerna om och om igen.
Men med handen på hjärtat börjar det faktiskt bli liiiite uttjatat att se
de om och om igen ... hur bra de än är.
Så glad blev jag så klart när det nu släpptes en ny film ... en helt färsk
Beckfilm. 

"Beck - Gunvald" heter filmen. Och jag behöver väl inte tala om att filmen
nästan uteslutande handlar om Gunvald.
För er som redan känner till och har sett de flesta av Beckfilmerna vet ju
redan vem den hårdnackade och råa polisen Gunvald är.
Och som sagt ... det är hans rollfigur som speglar hela filmen.

För egen del kan jag nog konstatera att jag INTE brukar ha för vana
att gråta till vanliga deckare. Och jag tror minsann att detta är den absolut
första Beckfilmen som fått mig ur balans så att tårarna fullständigt runnit
ner för mina kinder. :)

Det är den vanliga storyn. Mord begås, Beck och hans kollegor skall hitta
mördaren. Mer tänker jag inte säga ... mer än att den var såååå sevärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar