tisdag 10 oktober 2017

DET ÄR PÅ HERMODS DET HÄNDER

Jag tycker själv att jag hade en stor dos av tur när jag fick jobb via Hermods ... på Hermods. Och det är klart jag är partisk mot den arbetsplats jag arbetar på. Men det handlar INTE om att vara partisk när jag säger att Hermods verkligen får ut folk i arbete ... eller studier, om det nu är det man vill.
Jag har sett med egna ögon hur person efter person fått arbete och varit överlyckliga för att just deras coacher varit så engagerade.
Jag talar inte bara om siffror och pengar, som de flesta företag trots allt måste hålla sig med. Jag talar om äkta engagemang, folk som bryr sig om, folk som vill hjälpa.

Dessa enormt härliga coacher hjälper till att få ihop riktigt bra CV'n, tar kontakt med företag, följer med ut till företag, presenterar sina arbetslösa medmänniskor för företag där de tror att just dessa människor verkligen skulle platsa in. Ja, de gör ett storartat arbete. Och med deras engagemang ... och så klart den arbetslöses stora vilja och egna engagemang, får de många, många, många ut i arbetslivet.
Man jobbar stenhårt på att den arbetslöses önskan, viljan ... och eventuella utbildningar, skall besannas.
Personligen vet jag hur nere man kan känna sig när man skickar in cv på cv, men ändå inte får ett napp. Då är det bra att ha någon på sin sida, någon som peppar, pushar, hjälper till att prata sig varm för rätt arbetsgivare. Och framförallt någon som tror på dig.

Ja, jag är stolt över att vara en del av detta gäng. Och jag kan med varm hand rekommendera Hermods till alla som söker arbete!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar