fredag 20 oktober 2017

NOSTALGI PÅ GAMMAL ARBETSPLATS

Idag har jag följt med ett par av mina kollegor och kollat in lite olika lokaler till vår verksamhet.
Ja, detta är nog den mest märkliga dag jag varit med om på ett bra tag.
En av lokalerna vi var och tittade på var ett ställe där jag traskat mark många år. I runt 30 år har jag sprungit i dessa trappor, grillat på gräsmattan, varit med om en massa roliga, och mindre roliga saker, skrattat, jäktat ... och mått sååååå himla bra.
Japp, jag var och kollade in Kungsfotos gamla lokaler. Hur det kändes? Lite vemodigt och en saknad. Men samtidigt så kul att se hur det såg ut nu.
Det roliga var att under tiden vi gick där i lokalen så tyckte jag inte jag kände igen något alls. Det var helt omgjort. Men när jag väl satt i bilen igen, då kom bilder upp från tiden jag själv jobbade där. Jag såg exakt var jag hade suttit, var köket låg, och hur alla arbetsplatserna sett ut. Det var nog då min mage satte igång en berg- och dalbana. Det HADE ju faktiskt, mer eller mindre, sett likadant ut nu. Några få rum hade lagts till och något hade rivits. Det var nog det som gjort att jag inte känt igen mig. Men nu i efterhand ... så, jo visst var det samma lokal. 😁
Det var riktigt kul att knalla i dessa trappor ännu en gång. hihi

Nu säger jag godnatt. Jag hoppas ni haft en toppenbra dag och får en fortsatt skön kväll.

Sov gott alla ......






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar