söndag 1 oktober 2017

SOM NATT OCH DAG

Ja, så blev gårdagen. Lördagen började riktigt skönt ... tvättning, gungning för Beatrice och Alexander, telefonbabbel med bästa vännen, och riktigt fokuserad på dagen.
Kan säga att när dagen var slut var jag inte riktigt lika fokuserad. Jag kände mig trött och sliten. Och det stora positiva var att jag fick snusa på mina barnbarn.
Jag sov oroligt och vaknade stup i kvarten hela natten. Och Alexander, som låg bredvid och snarkade, sov hur gott som helst ... trots min orossömn.

Ja, snacka om att det blev som natt och dag igår.
Men IDAG ... ja, idag har jag hunnit med hur mycket som helst. Det har både blivit morgonrunda med Bandit, frukost, Alexander har badat ... och sen lite bus på det. Så nu känner jag att det är skönt att bara sitta och slappa igen ... medan Beatrice och Alexander är på egna äventyr.

Nu fortsätter jag min Söndag. Ni andra får ha en fortsatt skön dag. Var nu rädda om er där ute ... och ta vara på dagen och varandra.

Ha det bäst ......

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar