tisdag 31 oktober 2017

DR PHIL

Varje kväll klockan 19 bänkar jag mig framför TV'n och kollar in "Dr Phil". Och även om de flesta avsnitt är gripande så brukar jag ändå titta med "glimten i ögat". Lite humor, lite allvar, lite märkliga ämnen och ja ... ganska blandade känslor. Men igår kväll ... igår kväll satt jag och grät, högt och ljudligt, tårarna sprutade.
Huvudpersonen ... en ung kille på 30 som hade så svåra alkoholproblem att hela kroppen krampade så fort promillehalten sjönk i kroppen. Allt detta för att livet lekte som 20 åring, och festandet med kompisar tog överhand. 
Och han ville verkligen bli frisk, han riktigt vädjade till "Dr Phil". Jag lovar ... det fanns inte ett öga i studion som var torrt.
Jag blev så tagen att jag inte fick för mig att göra något efter programmet. Jag bara satt och tänkte på den här killen som verkligen ville göra allt i sin makt för att bli fri från alkoholen, och jag rös i hela kroppen när jag satt med bilder från TV'n framför mig. HUA ......

Nu är det i alla fall en ny dag. Jag skall försöka få bort de hemska minnesbilderna från gårdagskvällen, och ta mig till jobbet.
Ni andra får ha en toppenfin dag, och var rädda om er där ute. 😊

Godmorgon ......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar