torsdag 12 oktober 2017

JAG HADE GLÖMT

Igår ville Alexander så gärna sova över hos farmor. Och eftersom jag ändå skulle köra honom, mamma och lillebror till sjukhuset tidigt på morgonen, så tänkte både jag och Dessi att det var helt okej.
Men OJ ... jag hade glömt hur stressigt det faktiskt kan vara när man skall iväg på morgonen ... med en liten fyraåring som vill sova vidare, men ändå skall upp, äta frukost, tvätta sig och klä sig ... och ändå ha en tid att passa. hahaha
När Alexander väl vaknade ... långt om länge ... var han en riktig piggelin och var ganska samarbetsvillig. Det är väl mest jag som faktiskt glömt bort, och är van att sitta länge med morgonkaffe och dator.😁
Men Alexander är en förståndig liten gosse, och hjälpte farmor så gott han kunde med att plocka fram skor, jacka, väskor ... ja, allt som vi skulle ha med oss.
Jag vet inte ... kanske han tänkte att om han var riktigt, riktigt duktig, kanske han får sova här fler gånger mitt i veckan, trots att farmor skall iväg och jobba. hahaha
Nej, jag slutar aldrig förundras över de små liven ... våra små mirakel. 😀

Nu skall den här tanten krama kudden för att orka med sista arbetsdagen för veckan.
Jag hoppas er dag också varit bra. Ni får ha en god natts sömn, så hörs vi i morgon.

Sov gott ......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar