tisdag 5 januari 2016

ÅRET SOM GÅTT

Den här tiden på året blir jag alltid lite drömmande. Jag går omkring
och funderar på allt som hänt, positivt och negativt.
Och det största och viktigaste måste ju så klart vara jobbet jag startade
på i somras. Jag trodde inte något så vardagligt som att ha ett arbete
kunde få mig så uppåt som jag blev när jag äntligen fick chansen
att visa att jag fortfarande dög något till.

Det var många år sedan jag slutade ge några nyårslöften. Men om jag
skulle gjort det hade det den här gången varit att jag skulle vara mer
sann mot mig själv. Inte tänka så mycket på vad alla andra tycker, utan
mer ge mig hän åt det jag själv tycker är bra.
Jag är alldeles för mesig när det gäller vad alla andra tycker och ser.
Det gångna året är inget undantag. Och som vanligt har jag även
varit väldigt neutral i allt runt mig, har inte velat ta ställning. Tror det
är på gott och ont det där. Det är bra att vara neutral, men kanske man
borde ta mer ställning än vad jag gjort.

En annan sak jag ställdes inför förra året var saknader som jag aldrig
trodde jag hade i mig. Jag trodde sår skulle läkas och blir bättre. Men
istället kom jag på mig själv med att sakna extra mycket. Speciellt när
jag inte hade någon att skrika till när jag blev så där jublande glad
av att ha fått ett arbete. Just då saknade jag Affe enormt mycket. Han
hade ju trots allt varit den jag alltid anförtrott mig åt. Och nu fanns
han inte för att kunna höra mina jubelrop. :(

Jag går in i detta nya år med samma visdom som tidigare. Jag hoppas
jag lärt mig av mina egna små misstag ... och att jag även kan ta med
mig det som faktiskt varit bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar