måndag 4 januari 2016

TAKEN

Filmen jag fastnade framför härom kvällen hette "Taken". 
Det är ingen ny rulle, filmen utkom redan 2008. Men jag är ju som bekant
lite sen när det gäller filmer. hihi

Liam Neeson spelar f.d CIA-agenten vars dotter reser till Paris med en
kompis. Vid ett telefonsamtal med dottern bryter sig plötsligt ett antal män 
in i lägenheten där hans dotter befinner sig. Och han blir vittne till hur 
dottern kidnappas, våldsamt och brutalt.
Med klockan som sin värsta motståndare, tar han upp jakten efter
kidnapparna. Han har bara 96 timmar på sig, innan spåren efter de två
tonårstjejerna mer och mer försvinner.

När jag råkade komma in i filmen precis när den startat, kunde jag inte
sluta titta på den. Jag glömde helt bort tiden. Filmen var så himla bra. Och
har ni ännu inte sett den så är detta något jag absolut kan rekommendera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar