söndag 10 januari 2016

HUVUDET SITTER DÄR DET SITTER

Jag har sovit bort nästan hela dagen. Men faktiskt inte bara för att jag
inte kom i säng förrän i morse. Nej, jag har ju haft oturen att dra på
mig bihåleinflammation till följd av influensan jag hade. Så i morse när
jag vaknade dunkade mitt huvud nästan sönder.
Men med lite medikamenter är jag på banan igen ... åtminstone för
idag. Huvudet lär komma igång igen framåt kvällen eller i morgon bitti.

Men så länge jag kan hålla det stången nu några timmar är jag
nöjd. Skall ju ha lite familytime med äldsta sonen och hans familj. Då vill
jag inte ha någon huvudvärk på besök inte. Så jag hoppas den håller
sig borta nu när jag äntligen känner mig någorlunda kry. Och så länge
jag inte böjer ner huvudet kan jag nog låtsas att allt är helt 100. hihi

Jag får njuta lite extra med barn och barnbarn ikväll. I morgon startar
jobbet igen och då hinner man inte med lika mycket familjemys längre.
Men ja, det skall ändå bli skönt att komma igång med vardagen ... få in
mina rutiner igen. Det har varit alldeles för mycket slapp dessa dagar.
Eftersom jag nu varit sjuk dessutom har det varit himla skönt att vara
ledig. Men nu känner jag att jag bara längtar till jobbet igen. :) :) :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar