söndag 8 juni 2014

MARINERAT IDAG

Då är det Måndag i morgon igen ... och klockan skall ställas. Med tanke på den här helgen och de få timmarna jag faktiskt sovit hade det inte varit helt fel med en ledig dag till. MEN som jag brukar säga, jag får väl sova när jag blir pensionär. :)

Dagens middag blev "Honungsmarinerad fläskkarré med ljummen maricots verts sallad". Karrén var helt klart godkänd. Däremot är jag inte så säker på att jag skulle vilja servera maricots verts salladen fler gånger på mitt bord, inte alls i min smak. Till detta serverades det bulgur som var helt okej. Skulle jag servera detta efter eget huvud hade jag nog valt en vanlig brun sås till, tyckte det blev lite torrt med bulgur. Annars var maträtten helt okej. Men honungsmarinerad fläskkarré är ju alltid gott. :) 

Nu blir det lite nattkaffe innan jag motvilligt kryper ner under täcket och försöker få några timmars sömn. Hoppas ni haft en härlig kväll och varvat ner nu innan nya veckan tar sin början.

Godnatt alla vänner och sov så gott. :) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar