lördag 7 juni 2014

JAG ÄR BEROENDE

Idag är det jag som sticker iväg och fixar en ny datamus. Sååå irriterande när det tar 10 minuter för att flytta pilen från ena sidan skärmen till andra. Blä......
Jag har testat allt ... från nya batterier till ny musmatta. Och jag som inte är en hejare på det här med datorer fattar ju ungefär noll. Nej, det får bli en ny istället.

Tänk så handikappad man är när något man bara tar för givet lägger av. 
Datorer och mobiltelefoner har ju nästan tagit över och är ... i alla fall för min del ... nästan hela ens värld. 
När barnen var små försökte vi oss på en datafri dag i veckan, då var jag själv inte alls en lika stor datanörd som idag. Det gick väl si sådär vill jag påstå, barnen gick gärna åt sidan och smög till sig lite datatid i alla fall. haha
Ja, nu förstår jag de. Numera blir jag själv upprörd när jag inte kommer in på datorn eller om telefonen plötsligt inte fungerar en dag. Och idag är jag frustrerad som bara den för att datamusen inte alls vill som jag. :(

Tänk vad beroende man kan bli...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar