tisdag 15 juli 2014

INTE HELT RISKFRITT

Ikväll handlade jag en bok på nätet som man direkt fick nerladdad på sin dator. Så himla enkelt och smärtfritt. Men nej, riktigt så enkelt var det inte. Nu kan jag inte öppna min bok ... och jag som så gärna ville börja läsa nu, nu, nu. :) Istället fick jag upp en ruta om att antivirusprogrammet stoppat filen för att det räknades som ett virus. Jag har alltid varit så rädd för att datorn skulle utsättas för något sådant, så inte vågar jag ignorera virusvarningen. Så nej, vet inte vad jag skall göra nu.
Det är inte ofta jag blir riktigt så sugen på något nytt som ikväll ... blev helt förälskad i boken. Jag får väl kolla i morgon vad det är för virus ... det kanske är falskt alarm så att det inte händer något i alla fall.
Nåja, ikväll blev det istället till att kolla in filmen på kanal 11. Inte helt fel det heller även om jag var sugen på bokläsning. :) 

Nu säger jag godnatt till alla söta. Hoppas er kväll varit lugn och skön och att ni får en riktigt god natts sömn.
Sov gott mina vänner och dröm söta drömmar. :) 



2 kommentarer:

  1. Är det en ljudbok?
    För det står att det är flashplayer och då är det inte boken. Be Teddy titta på det han kan det om flashar. Men ett tips är att skaffa ett annat virusprogram, AVG lurar oftast och speciellt free versionen. Dem lurar för att få dig betala dyra pengar för ett strunt program som fungerar som ett ägg. Är det nåt som knackar på det så spricker hela skitet. Mitt tips e att fixa f-secure det är billigt/gratis och ett av det bästa på marknaden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Teddy tänkte exakt samma sak som dig. hahaha
      Nu på morgonen knackade Teddy på dörren och hade också läst inlägget och sa precis samma sak. Så problemet är löst nu ... och du hade rätt, det var inte ljudboken det var fel på.
      Jag får väl ta och titta på det här med virusprogram. Teddy tyckte inte heller jag skulle ha AVG.
      Ni tänker väldigt lika. :) :)

      Radera