tisdag 15 juli 2014

DET SKALL ARBETAS

Nu har jag landat på Radix för några timmars jobbsök.
Det tar emot mer och mer varje gång man måste sätta sig med jobbsökningar. Det är nog tur i oturen att jag har Radix att åka till, risken hade kanske varit annars att jag struntat i att söka jobb just idag.
Det är kanske svårt att förstå,  men det tar jättemycket på krafterna att hålla på att söka så här. Det är säkert de som tycker att det går att ändra en sån här situation. Men tro mig ... det är mycket svårare än vad man kan tycka. Och det har inte så mycket med sökningarna i sig att göra, det är mest alla "nej" man får på vägen.  :(

Nåja, nu kliver jag in genom dörren med ett leende och får gjort lite nytta.
Hörs sen ...

2 kommentarer:

  1. Se det som så här, du GÖR något för att förändra din situation, och som sverige ser ut idag med arbetslöshet så är det ingen lätt uppgift.Kämpa på som du gör, snart lossnar det.....kraaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söte.
      Det är väl så att det går upp och ner med känslorna när man söker jobb. Men så kommer man in här och läser en gullig kommentar, ja då kan man inte annat än må bra. :) :)

      Radera