torsdag 17 juli 2014

EN NYFUNNEN BROR

Godmorgon alla söta.
Hoppas ni sovit gott. Här har inte blivit så många timmars sömn minsann. Det blir så ibland när man kör iväg så där plötsligt på kvällen för att bästa vännen vill träffas ... eller som i detta fallet presentera mig för ... sin bror.
Knasigt, eller hur? Jag borde inte behöva presenteras ... har ju känt familjen i över 30 år. hahaha
Men det är dagens sanning. Igår kväll blev jag presenterad för Pias storebror. En bror ingen hade en aning existerade.

Det var en väldigt intressant kväll minst sagt. Jag studerade ... och studerade. Och ja, jag kan inte annat än nicka på huvudet och säga att jag såg både Pia, hennes pappa, hennes mamma OCH hennes andra bror i den här mannen. Så skulle man haft sina tvivel innan så försvann de när vi träffades. Helt otroligt att en vilt främmande människa kan sitta där framför mig och påminna mig om en person jag inte träffat på många år. Som sagt, jag såg Pias pappa framför mig när jag tittade på Pias nyfunna bror. :) 

Det måste vara riktigt omvälvande nyheter för både Pia och Mats att plötsligt få en bror ... så där på äldre dar. Själv har jag svårt att se fler syskon i familjen än just Pia och Mats. Det är ju dessa två jag känt i alla dessa år, dessa två som krupit in under mitt skinn och stannat kvar.
Pia verkade komma bra överens med denna mannen ... och han är säkert väldigt trevlig när man väl lär känna honom. Men som jag skrev ... han är nyfunnen och har säkert också lite svårt att ta in allt. Dock fick jag inte alls samma känsla för honom som jag fick för 30 år sen när jag lärde känna Mats och Pia. Och hur skulle jag kunna få det? Mina känslor är utanför allt annat som går att beskriva ... för både Mats och Pia. Och en vilt främmande man kan inte få ens hjärta att banka på samma sätt. Men som sagt, han är en nyfunnen bror, av samma kött och blod. Och i slutänden hoppas jag att allt blir så bra som möjligt för denna syskonskara.

Ja, det var en märklig kväll. 
Förutom allt detta hade jag väl en ganska bra kväll ändå, drack coca kola eftersom jag hade bilen med mig, skulle ju upp tidigt idag. Så inget festande för mig hahaha.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar