tisdag 22 juli 2014

BÄTTRE PLANERING

Medan jag suttit här och gått igenom mail, jobbsökningar ... och ekonomin i allmänhet har jag suttit och tuggat på jobb och pengar de närmaste månaderna.
Det har ju blåst en hel del nya vindar runt mig. Dennis och Dessi har flyttat ... och med sig tog de givetvis en del med sig, som t.ex lite månadspengar som jag den senaste tiden vant mig vid. Det är så klart en nödvändig förändring. Men det innebär också en hel del förändringar för mig som jag inte riktigt har varit nöjd med ... inte förrän nu egentligen.
Jag längtar så otroligt mycket tills nästa månad då jag är igång med jobb ordentligt igen. Då vet jag att jag kan planera lite annorlunda när det gäller min ekonomi. Men jag har inte på några sätt gett upp. Jag ser en ljusning. Och även om jag inte har fått en tillsvidareanställning innan Augusti, så vet jag att den finns där ute, jag vet att allt löser sig till det bättre.

Redan idag började jag med lite ekonomiska planeringar för de månader jag kommer att arbeta. Det kräver lite tid, lite extra omsorg av mig så att allt klaffar. Men jag är övertygad om att min situation vänder. 
När man gör en massa planeringar på det här sättet så är det inte bara en detalj som förändras. Det blir som en livsstil. Och jag fattar inte varför jag inte satt mig ner och tvingat mig själv att planera bättre.
Jag har självdisciplin ... och jag har suttit och sökt jobb, varit på intervjuer, ja till och med arbetat mellan varven. Så jag har gjort det som krävts av mig. Det jag har missat är att planera så att jag själv mår bra, vilket är en viktig del både när det gäller ekonomi och en bättre livsstil.
Men som sagt, idag påbörjade jag den ekonomiska delen, det andra kommer efter hand. :) 


2 kommentarer:

  1. Är det en heltidsanställning från augusti eller bara extra? För om så är fallet så skulle jag faktiskt kunna få ditt cv och lämna till en kund. De är inom lager/logistik men de skall snart börja söka folk till deras nya kundtjänst i lund. Så om det bara är extra så hojta till. Skriv ett cv och personligt brev ge det till Teddy så kan han skicka det till mig. Så skall jag se om inte jag kan dra i nån tråd hos kunden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara en extraanställning, så jag tar tacksamt emot all hjälp jag kan få. Jag lämnar cv och brev till Teddy.
      ... och tack för hjälpen. :)

      Radera