fredag 23 maj 2014

FIRMAFEST

MEN hallå. Ikväll var det ju en liten fest på svenska kyrkans städenhet. Det skulle börja 18.00 och jag tänkte bara innan ikväll att jag skulle lägga mig en liten stund och vila först. Och vad tror ni händer? Jo jag somnade och vaknade nu 19.30.
Jag VAR ju visserligen inte taggad, och jag var trött redan vid middagen ... orkade inte ens tugga och lämnade nästan all mat så trött jag var. Men det här var väl kanske lite att ta i. Jag hade ju faktiskt sagt att jag skulle komma. :( Det känns kanske lite i taskigaste laget.
Men, men ... det är ju inte precis så att de väntat med en speciell tallrik på mig, antar att de gått vidare och har lika kul utan mig. :) 

Jag tar det istället väldigt lugnt här hemma ... och vilar så mycket som möjligt. För tro det eller ej men jag är fortfarande lika trött. Det tog på krafterna att ställas inför olika valmöjligheter. Och att sen arbeta dubbla skift och knappt få någon vila ... ja det blev nästan för mycket. Så den här helgen skall det bara vilas på ... och funderas på olika orättheter.

... ikväll blev det "skinkgryta med färsk basilika & krispig sallad med solrosfrön". Det hade säkert smakat suveränt gott om jag bara orkat med det ... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar