lördag 17 maj 2014

TOMT HUS

Det har varit en intensiv dag och kväll. Och de sista gästerna, mamma och Kalle, gick inte förrän för en liten stund sedan. Det är ganska sällan man har folk här så länge så nu känner jag mig ganska mör och trött.
Men det har varit roligt och Beatrice har så klart trivts som fisken i vattnet med all denna uppmärksamhet. hahaha

Till middag ikväll käkade vi Karrékotletter med paprikasås & rostad potatis. Och DET var minsann gott. Det kommer absolut att serveras fler gånger på mitt köksbord.
Man lär sig så himla mycket om mat när man handlar matkassar med färdiga recept. Mycket har man aldrig ens hört talas om, tycker att det är nyttigt att få veta om de olika maträtterna. Och även om jag naturligtvis ätit karré tidigare, så tror jag aldrig vi ätit det i den här kombinationen tidigare, med rostad potatis och paprikasås. Japp, det var supergott.

Nu blir det lite strötittande på TV innan jag hoppar i säng och väntar på John Blund. Jag hoppas ni har haft en härlig kväll och för er som fortsätter den får vi hoppas det blir ett bra avslut också. :) 
Godnatt alla och sov så gott.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar