fredag 30 maj 2014

NYTT BOENDE

Har suttit här nu på morgonen och funderat på lite olika möjligheter med boende, ekonomi, jobb och lite annat praktiskt. Det verkar ju vara allt annat än lätt att hitta ett boende med lägre hyra. Som jag ser det så krävs det nästan att man står i kö både tre och fyra år innan man lyckas få en ny lägenhet, det är ju alldeles för länge om man skall lyckas vända den ekonomiska situationen.
Satt även och funderade på om man skulle inackordera sig. Men hur lätt är det? Det är ju både jag och Beatrice, det krävs TVÅ rum helt plötsligt ... är nog inte så lätt det heller. :( 

Efter sommaren får jag en lite bättre ekonomi igen. Tyvärr varar det bara i några få månader, men ändå ganska skönt att veta att jag har det att falla lite på ... det är ju inte helt fel inför jul och julklappar tänker jag. :)

Men just idag ... nu blir det i alla fall morgonkaffe innan den här härliga dagen kan ta sin början. Det blir lite utomhusaktiviteter. Skall till en början följa med Dessi och lämna Alexander på dagis. Man vet ju aldrig om den dagen kommer när han behöver någon annan än föräldrarna till att hämta, så det kan vara bra att veta var det ligger och att dagispersonalen vet vem jag är. :) 

Ha en skön Fredag alla i det fina vädret, och var rädda om er.

GODMORGON


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar