onsdag 21 maj 2014

DAGENS MÅLTID

Var tvungen att ställa klockan och lägga mig att sova ett par timmar. Skall ju arbeta 21 - 00 ikväll och det i sig är väl kanske inte så drygt. Det är bara 3 timmar, det fungerar även om man skulle vara trött. Jag tänker dock ett litet steg längre och är lite rädd att jag kanske är alldeles FÖR trött i morgon bitti när klockan ringer 5. För då arbetar jag som vanligt 7 - 13.30. Så ja, jag kände att ett par timmar var välbehövligt för att orka.

Vi käkade middag här hemma tidigare i eftermiddag. Dennis stod som vanligt och slavade med en maträtt som vi inte hade någon som helst aning om hur det skulle smaka. Han lär sig hela tiden mer och mer om hur olika rätter skall tillagas ... det är ganska kul faktiskt. Han kanske borde byta yrke, lite synd bara nu när han precis har fått sitt lastbilskort. hahaha

Dagens middag blev i alla fall "Eldiga nudlar med spenat & ärtskott". Det var ganska gott. Jag är ingen fena på att äta det här med spenat. Lite blad går givetvis ner men jag är väl kanske inte så road av att ha hela tallriken full så man inte ser något annat. Men som sagt, maträtten i sig var helt ok. :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar