lördag 31 maj 2014

HUR SKALL JAG GÖRA

Har precis varit och tittat på en tvåa här i området, och nu sitter jag här med lite kval, funderingar och olika alternativ.
Faktum är att jag helst av allt skulle vilja dra iväg med Beatrice och inackordera oss. Det skulle bli både billigare och roligare ... för mig. Men jag vet samtidigt att Beatrice inte ser det på samma sätt. Jag måste ju lyssna även på henne och vad hon tycker och tänker. Jag vet att hon helst ser oss i en lägenhet som är VÅR lägenhet. Tror inte alls att hon tycker det är märkligt om vi inackorderar någon, då blir det ändå min och hennes från början. Men om vi flyttar hem till någon känns det nog för henne som att det inte är vårt. Helt förståeligt.
Jag vet fortfarande inte hur jag skall göra. Jag kan gå med på det här bytet med tvåan, då kommer jag ner en tusenlapp. I ärlighetens namn tror jag inte att jag kan komma ner mer och då är frågan ... är den här tusenlappen nog? Just nu känns det inte så.

Jag får fortsätta den här kvällen med att diskutera med Beatrice så det verkligen blir rätt för oss båda. Och under tiden var barnbarnet såååå gullig och gav farmor något kallt att dricka. :) :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar