tisdag 27 maj 2014

RASISMEN - - IGEN

Jag sa tidigare att jag skulle försöka flytta över ett och annat inlägg från min tidigare blogg till den här. Allt kommer så klart inte att flyttas över. Men tänkte börja så smått redan nu faktiskt.
Jag har gått igenom lite och måste erkänna att jag vill flytta hit alla de inlägg som verkligen berör och som kanske, kanske kan göra någon skillnad. Jag hoppas i alla fall det. :) 

Ni som följde mig på förra bloggen kommer säkert ihåg inlägget om rasismen i Sverige och den låt jag länkade då.
På mitt lilla vis, på min lilla blogg ville jag förmedla hur fel det är att döma folk bara för att de har annorlunda hud, religion, annat språk och massa annat. 
Vi är inte annorlunda, utan är ett enda folk. Och trots våra olika bakgrunder har vi ändå samma drömmar, förhoppningar och samma smärta.
Jag hoppas fler kan ta lärdom av denna härliga låt som sjungs av Andrea Lundquist.

Och innan ni klickar in er för att kolla stjärnskottet så vill jag bara önska er en riktigt god natt. Sov så gott ... med många ljuvliga och glada drömmar. :) :) 

Låten är lånad av Andréa Lundquist direkt från hennes blogg.
http://www.andrealundquist.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar