måndag 19 maj 2014

GIMME SHELTER

Vad sägs om ett litet filmtips så där på Måndagskvällen?
Hittade en riktigt bra film härom kvällen som jag blev nyfiken på och var bara tvungen att kolla HELA filmen. Och jag ångrar mig absolut inte.
Filmen heter "Gimme Shelter" och är den sanna historien om Agnes "Apple" Bailey, som vid 16 år blir gravid, lämnar sin missbrukande mamma för att leta reda på sin biologiska pappa.

Den här filmen är grymt bra. Vid ett par tillfällen fick jag även ett par tårar i ögonen. Man tänker flera gånger att detta är inte sant, kan en mamma vara så hemsk mot sin egen dotter? Och jag kan absolut förstå hennes beteende när hon växt upp i en sådan miljö.

Kolla in filmen. Jag tror ni kommer tycka som mig, att den är grym och rättfram, och att den har en riktigt bra handling.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar