torsdag 22 maj 2014

JAG GRUBBLAR

Nu sitter jag och grunnar och grunnar på det här med jobben.
Som ni vet har jag ju testat på det här med att vara personlig assistent, har gått "bredvid" under två pass. Jag gillar verkligen den här klienten. Hon är lättsam, gillar samma saker som mig ... ja, vi är väldigt lika. Hon har fortfarande inte bestämt sig för om jag är rätt person för jobbet, så hon ville att jag skulle arbeta ett par pass nästa vecka för att se hur det fungerade ... och jag har accepterat.
Nu till dilemmat. Jag börjar nämligen tvivla på mig själv och min kompetens, kompetensen att lära mig saker och ting. Detta är något helt annat än jag är van vid. Har aldrig någonsin tidigare överhuvudtaget funderat på ett sådant här arbete. Och från början när jag anmälde mitt intresse för assistansbolaget var det som ledsagare med helt andra typer av handikapp. Och nu börjar jag bli riktigt rädd. Tänk om hon tycker att jag passar perfekt och så visar det sig att jag inte alls klarar av arbetet. Usch, hemska tanke.
Ja, jag vet så klart att det bara är dumheter. Det är väl bara nerverna som spelar mig ett spratt. Men tänk om ......

Jag kommer antagligen inte att kunna somna inatt i och med dessa nya tankar, kommer att grubbla sönder mig totalt. Måste ha klart för mig tills morgondagen hur jag skall gå tillväga med detta.
Nu blir det först sömnen som måste till om jag skall orka upp klockan 5 när klockan börjar väsnas. Jag hoppas ni har haft en härlig kväll och att ni får en ordentligt god natts sömn. :)

Godnatt alla och sov så gott.

... innan jag lägger mig ... var ner till Teddy tidigare ikväll. Och där här kan man inte tro. Teddys katt som jag inte alls kommer överens med hoppade faktiskt upp i mitt knä. Och den som känner oss skulle ju aldrig kunnat tro att jag sitter och klappar Prince ... om det inte varit så att BILDBEVIS finns. hehe ... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar