torsdag 3 mars 2016

ÄR DET ÅLDERN TRO ...

I julas, när jag blev rejält sjuk, var det någon som kommenterade och
undrade om jag kanske saknade någon vitamin eftersom jag var sjuk
lite väl ofta. Mitt svar då var att jag väldigt sällan är sjuk. Och det har
faktiskt stämt. Genom åren har jag haft turen att få hålla mig frisk
för det mesta ... någon liten förkylning någon gång bara, det är allt.
Så döm om min förvåning när jag nu, bara tre månader efter min
jobbiga influensa, råkade ut för tjejernas baskelusker och blev riktigt
förkyld jag också. :( 
Ja, ja, jag har ju inte behövt stanna hemma ...  har klarat mig ganska 
bra ändå. Men nog för att kroppen kanske skulle behöva den där lilla
extra vilan nu när viruset har slagit sig ner i kroppen. Jag märker
alltför väl att jag inte är 25 längre.

Men jag började fundera. Vad är det som gör att man kan hålla sig mer
eller mindre frisk genom alla år ... och plötsligt åka på virus efter
virus? Är det åldern? Eller bara rena rama oturen?
Är det så enkelt att jag faktiskt behöver ta lite extra vitaminer nu när jag
inte längre är"25" som mina barn så snällt brukar uttrycka sig? hihi

Jag får väl börjar fundera på vad jag kan göra för att slippa dessa hemska
inneboende ... de små virusen vägrar ju låta sig vräkas. :) :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar