måndag 21 mars 2016

XANADU


Jag fick frågan en dag om jag kunde komma på någon film så där på rak arm
från min egen ungdom, något som jag sett och fortfarande kunde minnas
direkt. Japp, jag har hur många filmer som helst som jag minns. En av de jag
sett flera gånger är "Xanadu". Filmen är 36 år gammal och jag var inte
20 år fyllda. Men nog minns jag filmen alltid.
Det är en lättsam musical där man snabbt kommer in i låtarna, de sätter sig
verkligen under huden på en.

Filmen handlar om en ung konstnär som mister lite av sin inspiration. Han
får oväntad hjälp av en musa och kärlek börjar spira.
Jag kan nog sia om att de flesta i min ålder garanterat har sett den. Den var
ganska stor på sin tid, även om den har fått en del dålig kritik också.

Jag lyssnar väldigt sällan på kritik ... och vad andra tycker. Smaken är ju så
himla olika, så jag bildar mig gärna en egen uppfattning. Och uppfattningen
om den här filmen är att jag än idag tycker det är en lättsam, underhållande
och väldigt bra film ... som jag mer än gärna kollar in om jag får chansen. :) :) 

2 kommentarer:

  1. Jag minns ju en till som vi såg typ 100 gånger.Men vi kanske inte räknades som ungdomar då :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha. Nej, Harem räknas nog inte till den tidens film. :) :)

      Radera