tisdag 15 mars 2016

DAGLIG VERKSAMHET ...

... ja, det kan man välja om man har någon form av funktionshinder
som gör att man kanske har svårt att arbeta på ett företag med mycket
stress, många bollar att hålla i luften ... eller helt enkelt inte klarar
av de många krav som ibland ställs på ett företag.
Det är det jag och Beatrice tillsammans har ställts inför och varit på
möte om.
Och jag säger bara det ... det är en djungel där ute, och hur många
företag som helst att välja mellan.
Men vi har haft tur. Beatrice kontaktperson är riktig duktig på att
förklara ... jag tror banne mig hon fick med allt, på ett enkelt och
smakfullt sätt. Och när vi gick från mötet var vi fullmatade med
information, så mycket faktiskt så jag tror vi glömde en hel del
när vi gick därifrån. Men vi fick med oss massvis med papper som
vi skulle gå igenom och tillsammans diskutera så det blir så bra
som möjligt.

Beatrice kommer att få välja, inte bara en utan 2-3 olika företag, där
hon kan tänkas jobba. Och genom olika praktiker bestämma vilket
som känns bäst. Trivs hon inte ... är det bara till att börja om igen, och
igen, och igen ... tills hon får en plats där hon känner att hon hör
hemma.
Det skall kännas bra för Beatrice, det skall vara roligt för henne att
gå till jobbet om dagarna. Så det får helt enkelt ta den tid det tar.
Beatrice själv är bara glad att få komma ut och ha något att göra om
dagarna.
Det optimala hade så klart varit om Beatrice hamnade rätt på första
försöket. Men det viktiga är ändå att Beatrice vet att hon kan ångra sig,
kan säga att hon inte trivs eller bara säga att hon vill testa något
annat.
Och blir det för mycket för henne nu i början med en heltidstjänst, går
det också att fixa till så det blir till Beatrice fördel ... allt för att hon skall
trivas och känna att hon gör nytta med det hon kan och gör. :)

Exakt vilka företag hon väljer mellan vet jag faktiskt inte just nu. Hon har
tittat på lite olika alternativ av det vi fick med oss från mötet. Och jag
ser på henne att hon ser fram mot det. 

Mår Beatrice bra, så gör jag det också. Och det är ingen tvekan om att detta är
rätt och riktigt för Beatrice ... det syns så tydligt på henne att hon verkligen
längtar tills allt är i rullning. :) :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar