tisdag 22 mars 2016

104 ÅR ...


... and still going strong.
Ja, ibland blir jag så förundrad att jag faktiskt tappar hakan. Detta är
ett sådant tillfälle.

När pappa berättade för mig att han sett en intervju med en äldre dam
som bloggar, som dessutom är 104 år gammal trodde jag först inte
honom.
Det är klart ... jag har hört talas om folk tidigare som varit över 100. Men
någon som är så full av liv är väl kanske ändå lite att ta i.
Ja, det var min tanke ända tills jag hittade hennes blogg och började läsa.

Det är helt otroligt och fantastiskt och ja, jag blev riktigt imponerad av
denna sprudlande kvinna som är 104 år och som dessutom inte började
blogga förrän hon var runt 100.
Att bara komma på tanken vid den höga åldern ...... :) :) helt fantastiskt
och så himla härligt att läsa hennes skrivna ord.

Och jag som alltid har tänkt att bloggvärlden hör yngre till. Själv var jag
väldigt osäker och fundersam när jag startade att blogga för några år sedan.
Tänkte ungefär i samma banor då ... "jag kan väl inte sätta igång att 
blogga vid min ålder". Då sa sonen till mig att jag visst kunde det, det spelade
väl ingen roll hur gammal jag var.
Och ja, nu ser jag. Nej, det spelar absolut ingen roll. Skillnaden är att en
dam runt 100 har varit med om såååå mycket och har så klart mycket
att tillföra den yngre generationen.

Ja, jag är imponerad.
Snälla, kika in på hennes sida. Jag lovar, ni kommer att häpnas över
henne, precis som jag.

Här hittar ni hennes blogg;
http://www.123minsida.se/Bojan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar