torsdag 3 mars 2016

EN NY LITEN PRINS

Ja, jag är ju en av alla de som blev superglad, och har försökt följa
så mycket nyheter som möjligt nu ikväll ... där det berättas, spekuleras
och berättas igen om födelsen, om dopet, om framtiden av Sveriges nya
prins.

Varje födelse är ju ett mirakel i sig, vare sig det är en vanlig "Svenssons"
eller ett kungligt litet mirakel. Men det är något speciellt med 
Bernadottefamiljen. De representerar oss vanliga ... och gör det riktigt 
bra. Och varje gång en ny liten spjuver föds in i kungafamiljen så blir 
jag så himla glad. När något bra händer så påverkar det hela Svenska
folket. Och svenska folket ... ja, dit tillhör jag. Och åtminstone jag
blir mer än påverkad och full av liv.
Ja ... vårt kungahus växer det med.

Jag kan inget annat än att säga grattis till vår tids bästa prinsessa och
hennes prins ... som nu har fått sin egen lilla prins. :) :)

Och med detta säger jag godnatt till världen. Jag hoppas ni också
blivit glada av denna fantastiska nyhet. Ha en fortsatt skön kväll
och godnatt på er. :):) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar