lördag 5 augusti 2017

DRAMA

Jag och Dennis satt och småtjattrade igår hemma hos de. Plötsligt hördes ett märkligt swischande utanför fönstret. Båda två rusade till fönstret, men vi såg givetvis ingenting. Skulle jag beskriva det fritt så hade jag sagt att ett flygplan precis hade kraschlandar bakom något hus.
Men som sagt ... vi såg ju inget, så vi gick och satte oss igen.
Det tog inte mer än 5 minuter innan vi hörde sirener. Och det var måååånga sirener. Väl framme vid fönstret igen såg vi när de kom  ... bil efter bil. Det var både polisbilar, ambulanser och en brandbil. Snacka om utryckning.

Nej, det var ju så klart inget plan som kraschat. Men en kraftig bilolycka hade orsakat detta märkliga ljud.
Min öron spelade mig ett spratt. Men hörseln ... nej, det är det inget fel på. 😉


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar