onsdag 9 augusti 2017

INGET KAFFE=INGEN BRA BÖRJAN

Vaknade i morse och gick raka vägen ut till köket och kaffebryggaren. Ja, det är det första jag gör varje morgon ... måste ha morgonkaffe så jag vaknar till liv. Jag hällde i vatten ... bara för att upptäcka att jag glömt handla hem kaffefilter. 😒 Hur kan man nu glömma en så viktig sak, när jag är så beroende av mitt kaffe?? Hmmmmm
Något tjurig gick jag in i rummet igen och kastade mig framför datorn. Jag satt bara där och stirrade ... helt ofokuserad.
Plötsligt öppnades dörren, och in kommer dottern med en kopp rykande färskt kaffe. Japp, hon hade varit och fixat kaffefilter. 😊
Jag har väl kanske inte jättemycket som måste göras på mornarna. Men utan mitt kaffe, blir inget gjort överhuvudtaget.

Nu blir det kaffedrickande, och sedan kan jag börja fixa till mig inför en ny och härlig dag på kontoret.
Ni andra får ha en kanondag. Var nu rädda om er där ute, och ta vara på dagen och varandra.

Ha det bäst och godmorgon ......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar