lördag 5 september 2015

OCH NU VILL JAG STÄDA

Jag som tycker att det är så himla tråkigt med hushållsarbete gör inte 
alltför mycket här hemma. Oftast är det någon av ungdomarna som 
håller igång ... både när det gäller matlagning och städning.
För min del har det alltid varit så. Men faktiskt inte för att jag inte
orkar. Jag hade mer än gärna tagit ett tag om det hade visat resultat, gått
snabbare, inte varit så drygt och jobbig ... och om inte mina leder
sagt ifrån. Och ja, så har det alltid varit. :)

För några år sedan hittade jag ju den "perfekta" städmanicken. Jag var
bara tvungen att införskaffa en. Och till min stora glädje fungerade den.
Dock blev jag aldrig riktigt klok på vilka delar som gick till vad och
exakt hur jag på ett enkelt sätt skulle använda allt.
Och med mitt dåliga tålamod tog det inte lång tid innan den hamnade
i en vrå i städskåpet. hihi

Nu satt jag och kollade på TV-reklam om en likadan. Nyare och lite mer
finesser ... men en likadan som får huset att skina. :)
Jag fattar inte att jag inte försökte mer och verkligen satte mig in i
hur maskinen fungerade.

Och jag tror banne mig att jag åkt på lite feber ... för nu känner jag
plötsligt ett sug efter att börja städa. hahaha



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar