onsdag 16 september 2015

NEUTRAL

Jag fick höra att man inte kan vara neutral i alla diskussioner
kring invandring, utvandring, folk och fä ... och allt det som
händer runt omkring oss. 
För mig är man neutral om man tycker båda parter har rätt. Och
nej, jag tycker inte så värst mycket om allt det här med
invandring. 

Jag vet för lite ... kanske till och med för lite för att 
skriva om det här på bloggen.
Folk har sagt till mig att jag då måste ta rada på saker och ting,
även berättat var jag kan hitta informationen. Och kanske det
är ego av mig ... men ärligt talat är jag inte speciellt intresserad
av att läsa och ta reda på en massa.
Som jag själv brukar säga ... är man inte med och påverkar, har
man inte heller rätt att beklaga sig efteråt. Och nej, jag brukar
inte beklaga mig, varken åt det ena eller andra hållet.

För mig är det lika hur som helst. Jag blir varken ledsen eller
arg på grund av invandringen till vårt land ... men jag blir inte
ledsen eller arg om det inte skulle invandrat hit. Är man inte
neutral då så vet då inte jag vad det innebär att vara neutral.

Nej, jag tar inte ställning. De personer jag lär känna, svensk eller
utländsk, fattar jag egna åsikter om. Alla andra, svensk eller
utländsk, har ingen betydelse för mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar