tisdag 8 september 2015

BÄTTRE BELYSNING

Hade det inte varit trevligare att slippa betala elektricitet vareviga
månad?
Jag hade tyckt det ... och inte bara det, det hade varit mysigare
också. :) :) 
De säger att vetenskapen går framåt att det skall bli bättre och
bättre. Men ibland vet jag inte faktiskt. Ibland är det gamla
ordspråket "det var bättre förr" starkare och väldigt mycket
mer sanning. :)

Ja, jag gillar den gamla stilen bättre när det kommer till
belysning. Jag gillar fotogenlampans sken, det mysiga och varma,
och det lite mer primitiva.
Hade det inte varit så svårt att få tag i äldre typer av belysning och 
det inte hade kostat en förmögenhet, hade jag valt denna typ av 
belysning istället för det moderna ... med glödlampor och hela köret.





3 kommentarer:

  1. Jo det hade det absolut.Men utan elektricitet hur skulle vi fixa datorer mobiler o bloggar då?Men ok om du har ett bra svar på det så hänger jag på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, nej du, jag har inget bra svar till det. Dock är jag ganska säker på att om det aldrig hade uppfunnits hade vi aldrig saknat det. :D
      Om inte mobilen och datorn hade funnit, så hade inte heller bloggar funnits. Och tänk bara vad mycket tid vi hade haft över till annat. hihi

      Radera