måndag 25 augusti 2014

TYPISKT MIG ATT ...

... inte ha full koll på vad jag sysslar med.
Skulle in på min bank nu för att börja med månadens räkningar.
Döm om min förvåning när jag upptäcker att pengar dragits från
mitt konto.
Helt panikslagen kallade jag på Teddy för att kolla vad det var för
ett företag.

Ja, alltså det var ett internetföretag där man köper filmer, spel och
böcker. Jag kände inte alls igen företaget så vi började kolla runt
och jo, mycket riktigt. Jag hade vid något tillfälle registrerat mig
där inne. Det är ingenting jag känner igen alls. Men uppgifter svart
på vitt kan ju inte ljuga, så det borde stämma.

Jag avregistrerade mig snabbt som ögat. Men faktum kvarstår den här
månaden, 400:- har dragits från kontot och för mig är det vrålmycket
pengar, jag som har dålig ekonomi redan som det är.
Ja, det är väl bara att bita i det sura äpplet och se glad ut.

Men detta gör att jag aldrig någonsin kommer att registrera mig 
igen ... även om det skulle stå "gratis" någonstans.'

Sura pengar.



2 kommentarer:

  1. Hej Carina!
    Utan att ge dig någon förhoppning så skall jag se vad jag kan göra. Det finns chanser till att få tillbaka ett köp som man ej är medveten om. Men lovar inget, men skall göra vad jag kan.
    Men lova mig en sak, skriv ALDRIG dina uppgifter på internet om du inte vet hundra procent säkert vad det är för något.
    Lycka till Carina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jonte. Och nej, det är en sak jag kommer hålla fast vid, aldrig mer skriva ner några uppgifter så. :)

      Radera